Latviski
Krieviski
 Mums ir patīkami jaunumi. No šī brīža visām Runva vinčām 5 gadu garantija! Garantijas nosacījumi: 1.Vinčai ...
lasīt tālāk
Esam izveidojuši aprakstu par visurgājēja Laplandera pārbūvi, kā arī izveidota atskaite par Arctic Trophy ...
lasīt tālāk
Sadaļā mūsu darbi varat apskatīt jaunākos veikumus ŠEIT
Meklēt


Mūsu darbi raquo; DELICĀTI pa dubļiem - Mitsubishi DELICA pārbūve.

DELIKĀTI pa dubļiem.

 

 

Daudziem ir zināms, ka mēs par Japāņu mašīnām maz zinām, piemēram to, ka tikai Japānā ir nopērkami Subaru, Mitsubishi Lancer Evo, Nissan Skyline GTR tādās rūpnīcas komplektācijās, kādas Eiropas un ASV tirgiem nav nemaz paredzētas. Tā pat, ir arī ar citām Japāņu markām un modeļiem. Tie modeļi, kas ir zināmi pie mums – ir tikai puse no visa ražotāju klāsta. Tāds pats stāsts ir ar Mitsubishi DELICA.

 

 

Japānas tirgū ļoti populārs modelis. Busiņš ar pilnpiedziņu, pazeminātajiem ātrumiem, starp asu bloķi, atkarībā no aprīkojuma – 7 vai 8 vietīgs. Viss populārākā (un arī dārgākā) komplektācija - SUPER EXCEED. Versija ar stikla jumtu, atsevišķiem krēsliem ar elkoņbalstiem, kas transformējas visādos veidos, duālo klimatkontroli, ECS - regulējamo amartizātoru cietību un vēl visādu ekstru, kuru saraksts ir ļoti garš. Gribu tikai piebilsts, ka bija arī Eiropas versija, bet tas ir pavisam cits auto... tas būtu tā pat, kā salīdzināt Mitsubishi Lanceru ar Mitsubishi Lancer EVO X. Eiropas versijai par piekares donoru, kļuva nevis PAJERO, kā Japāņu gadījumā, bet gan pieticīgais pikaps L200. Eiropai un visām Labās stūres valstīm piedāvājās viena komplektācija ar 2.5 l TD, ar ‘’part time’’ (sadales kārba bez diferenciāļa)un manuālo transmisiju. Šis motors ir ‘’nīkulis’’ salīdzinoši ar 2.8 TD (125Zs) un no 1998. gada 2.8 TDI (140Zs) vai 3.0 l V6 ar kuru ir aprīkotas Japāņu Delicas. Izbraucot ar Japāņu DELICU pēc tam pārsēžoties Eiropas versijas Space Gear 4wd atšķirības ir graujošas, Eiropas busiņš ir skaļš (Japānim ir nopietnāka izolācija), neērts, nav kondicioniera, kur nu vēl klimatkontroles, pilnpiedziņā nedrīkst braukt pa sausu segumu, pārslēdzot no 2wd uz 4wd jāapstājas (Japānim pārslēgties var līdz 90 km/h – super select sadales kārba) aizmugurējie jūtas, kā kravas busiņā utt. Interesanti par ko Japāņi mums, labās stūres valstīm, atriebjas – par Hirosimu?! Kāpēc viņi savam tirgum ražo tik superīgas mašīnas, bet neražo tās ar stūri otrā pusē? Tas pats ir ar Mazda Bongo, pilnpiedziņas MPV. Domāju, ka tādam auto būtu milzīgs pieprasījums Austrumeiropā.

 

Te nu es, Arnis Namajuns, arī tādu iegādājos, pa taisno no Japānas. Cena bija laba, un ar visu piegādi uz Latviju izmaksāja ap 3000 Ls. Pirmais iespaids graujošs – mašīna 1995. gada, bet neviena rūsas pleķīša, visas skrūves skrūvējas viegli, pārbūves procesā WD40 netika izmantots.

 

 

 

Lai pārbūvētu Delicu nepietiek ar stūres iekārtu un priekšējo paneli, kā vairumā Anglijā ražotu auto. Japāņi starpsienu starp motoru un salonu, kur skrūvējās klāt visi galvenie vadības mezgli (stūres iekārta, pedāļi, vadības panelis, salona apsilde, kondicionieris utt.), Eiropas un Japānas modelim uzbūvējuši atšķirīgu, līdz ar to starpsienu vajadzēja izgriezt un iemetināt tādu pašu no Eiropas Space Gear. Protams, es neiegādājos vēl vienu pilnpiedziņas Space Gear, tas būtu pārāk dārgs projekts.

 

 

Iegādājos salauztu parasto Space Gear, vai L400 busiņu – kā daudzi to pazīst. No tā paņēmu, ko vajag un pārējo pārdevu pa rezerves daļām. Naudu par L400 ‘’dabūju’’ atpakaļ. Lai jau sākumā visu izdarītu pareizi, izņēmām motoru, un aizvedām to speciālistiem, lai pārbauda. Pēc dienas zvans: „Klau, cik tā mašīna ir nobraukusi?” Es apskatos spidometrā – 130 000 km. Puisis saka: „Jā, sen nav nācies redzēt tik labu motoru 10 gadus vecai mašīnai! Brauc pakaļ, tur nav ko darīt tam motoram, viņš ir nogājis „apkatku”!” Es tikai uzspēju piebilst, ka mašīnai ir jau 13 gadi. Vēlreiz pārliecinos, ka ne vienmēr jāskatās uz mašīnas gadiem, ja mašīna ir braukusi pastāvīgi, bet īsus gabalus pa vietām, kur neizmanto sāli (kā Japānā) tad iespējams iegādāties vecu, bet labu auto.

 

 

Pārbūve turpinājās ar stiprības kronšteina pārmetināšanu no viena auto uz otru, bremžu sistēmas, stūres iekārtas iebūvēšanu. Pienācās nomocīties ar stūres stieņa iebūvi, jo stiprinājumi nederēja, nācās tos uzbūvēt no jauna. Visā pārbūves laikā šis bija no sarežģītākajiem procesiem, kas vairākas reizes tika uzlabots.

 

 

Arī klimatkontroles iedzīvināšana apkures sistēmā, kas ir paredzēta darboties uz trosītēm, bija sarežģīta, katrs elektromotoriņš bija jāpiestiprina vietās, kas tam nav paredzētas, jāsaprot kā tie savā starpā mijiedarbojas, uz kuru pusi griežas, katrā no klimatkontroles pozīcijām. Arī vesels „Bezgalīgais stāsts” bija ar vadības kontroles vadu pagarināšanu – visi vadības kabeļi, ienāk salonā pa labo pusi, pārnest tos uz kreiso pusi nebija tehniski iespējams, tādas elektrosistēmas Eiropas versijai nav pieejamas, tāpēc visi vadi bija jāpagarina, tos lodējot. Tad tiem visiem vadu kilometriem bija jāatrod vieta panelī un bija jācer, ka tas viss darbosies.

 

 

Beigās bija atlicis tāds sīkums, kā kondicioniera pievada pārbūve, „haubes” un „bendzīnbākas vāciņa ”trosīšu pārbūve un vēl daži sīkumi, kas beigās bija tik daudz, ka pārbūve ieilga uz 12 mēnešiem.

 

Tagad automašīnai ir veikti sekojoši uzlabojumi:

  •       Stūres izvietojuma nomaiņa
  •       Turbīnas profilakse
  •       Sūkņa profilakse
  •       Motora ķēdes nomaiņa
  •      Uzstādīts vilkšanas āķis, kas neķeras šķērsojot slīpumus
  •       Automātiskā kārba nomainīta uz mehānisko
  •       Uzstādītas 31x10.5R15 Kumho Road Venture dubļu riepas
  •       Pārbūvēts radiators (plastmasas augša nomainīta uz alumīnija)
  •       Mehāniskais dzeses ventilators nomainīts uz elektrisko
  •       Uzstādīta autonomā apkures sistēma Eberspaecher (sausā tipa)

 

Paredzēts:

  •       Pilna alumīnija aizsardzība no apakšas
  •       Pieliekamā vinča
  •       Plakanais jumta bagāžnieks
  •       Trepes
  •       Papildus lampas ar xsenon spuldzēm
  •       Riteņu flanči ar 3 cm iznesumu
  •       Arku uzlikas
  •       Šņorkelis
  •       Aizmugurējais tilts ar piespiedu bloķi.

Salonā benķi nolaižas kā gulta, var gulēt 4 cilvēki, elektriski aizverami aizskari. Stikla jumts, bildē aizvērts.

 

 

Vidējā rindā ir viss ērtāk, var regulēt krēsla muguru, atālumu kājām, var apgriest sedekli ar seju pret aizmugurēsēdošiem.

 

 

Vidējā konsole, duālā klimatkontroles vadība, ECS poga, stūres augstuma regulācija, kas interesanti - poga ar kuras palīdzību var elektriski pielocīt abus atpakaļskata spoguļus, tas palīdz, kad vajag izbraukt šaurā vietā - piemēram starp kokiem. Bildē vēl redzami abi ātruma pārslēgi automātiskās kārbas (kas vair nefunkcionē) un tikko uzliktās manuālās kārbas pārslēgs.

 

 

Līdz tādam rīkam daži ''noved'' savu DELICu :)

 

 

Tāda izskatās jaunā DELICA D5, kas nomainīja iepriekšējo 2006. gadā. Bet tā vairs nav tā Delica, tai apakšā ''dzīvo'' parketnieks - Outlanders, kam nav ne pazemināto ātrumu, ne nopietna dīzeļa. Tikai 2.4 l bendzīns ar automātisko kārbu, un šādam brīnumam vairs donoru neatrast. :(

 

 

 

Ja jums arī ir interese par šādas mašīnas iegādi un pārbūvi, zvaniet. Šobrīd no Japānas var dabūt jaunāka gada DELICAs par labām naudām.

Arnis Namajuns

 Šeit labs video, kā kaimiņi Krievijā izmanto Delicas


 
 
Tālrunis: +371 29458000
Darba laiki: Pirmdiena līdz piektdiena - 09:00 līdz 17:30
Sestdiena - slēgts
Svētdienas - slēgts
Par jebkuru jautājumu kontaktējiet 4x4veikals@gmail.com
© 2009 visas tiesības reģistrētas SIA ATV centrs.
Informāciju no šīs lapas publicēt atļauts tikai ar īpašnieka
rakstisku atļauju.
Valid XHTML