Latviski
Krieviski
 Mums ir patīkami jaunumi. No šī brīža visām Runva vinčām 5 gadu garantija! Garantijas nosacījumi: 1.Vinčai ...
lasīt tālāk
Esam izveidojuši aprakstu par visurgājēja Laplandera pārbūvi, kā arī izveidota atskaite par Arctic Trophy ...
lasīt tālāk
Sadaļā mūsu darbi varat apskatīt jaunākos veikumus ŠEIT
Meklēt


Ceļojumi un maršruti raquo; Lielais skrējiens finišējis!

16. janvārī norisinājās „Lielais skrējiens 2010”. Tas bija ziemas orientēšanās pasākums 4x4 automašīnām. Automašīnu sagatavotības līmenis bija dažāds, sākot no parastiem 4wd aparātiem, kā Fiat PANDA un Honda CR-V, dažiem nopietnākiem standarta džipiem – Land Rover Range Rover, Toyota LandCruiser 120, Mitsubishi Pajero un beidzot ar nopietniem bezceļu auto - vecajām 70 un 73 Toyotām, Landroveriem, Nissan Patroliem, MB G klasēm un sagatavotiem TR1 un TR3 auto. Kopā piedalījās 19 automašīnas. Šo lielo pulku vienoja viens mērķis – atrast un sasniegt finišu, jo pirmajai vietai balvā bija automašīnas vinča ar vilkt spēju 4.3 tonnas no www.4x4lv.lv
Uzzinot par iespaidīgo balvu fondu piedalījās daudzi pašreizējie un bijušie Trofi-reidu līderi, tādi kā Ints Freibergs (TR1 klases čempions), Aigars Mizga (TR1 klases čempions) Mareks Mateiko (TR1 klases čempions), Vladislavs Bergmanis (TR2 klases čempions), Arnis Pušs (Open klases čempions) un citas personas, kam orientēšanās apvidū ar kartes, gps un datora palīdzību nav sveša lieta.
Pasākuma formāts bija orientēšanās un viegla bezceļa apvienojums, lai izlīdzinātu sagatavoto un standarta auto īpašnieku izredzes, pie punktiem bija jābildējas tikai cilvēkiem, bez auto. Tas deva iespēju nesagatavotākiem auto īpašniekiem arī cīnīties par godalgotām vietām. 
Jau pasākuma sākumā daudziem par pārsteigumu organizatori punktus iedeva tikai pirms paša starta un tikai kartes un koordināšu formā, tas daudziem bija kā ar bomi pa galvu, jo modernajos 4x4 orientēšanās pasākumos visi punkti tiek ievadīti elektroniski. Tas daudziem lika atcerēties jau aizmirstās, vecās orientēšanās metodes, jo punktu ievadīšana ar roku datorā notiek gaužām lēni, par to laiku jau ašākie brauc pēc punktiem, kamēr citi stāv ceļa malā un ievada punktus datorā.
Daudzi, protams, var iebilst un teikt, ka parastam orientēšanās speciālistam dators nav vajadzīgs, tas spēj orientēties tikai pēc kartes. Varbūt tā ir, bet neviens profesionāls orientierists nespēj pārvietoties pa mežu un sekot līdzi vienlīcīgi vairākām kartēm – topogrāfiskajai (turklāt vecajam un jaunajam izdevumam) JS un vēl citām kartēm, kas palīdzētu izstrādāt ātrāko un vieglāko maršrutu 4x4 automašīnai. Šī patiesība pierādījās arī šinī pasākumā – abas ekipāžas, kas pastāvēja pusstundu pie starta un veltīja šo laiku lai ievadītu visas 45 koordinātes OziExplorer navigācijas programmā, arī sasniedza finišu viss ātrāk, tās turklāt trešo vietu apdzina par veselu stundu.
Bet par uzvarētājiem vēlāk.
Kā gāja dalībniekiem meklējot punktus? Bija jautri! Punkti bija salikti diezgan vienkāršās vietās Garkalnes, Ropažu un Zaķumuižas mežos. Toties, lai nokļūtu no punkta uz punktu, bija jāpalauza galva, varēja izvēlēties taisnākos ceļus – tie parasti bija grūti izbraucami vai vispār neizbraucami, vai varēja izvēlēties apkārtceļus, kur varēja pazaudēt daudz laika. Tā nu dalībnieki braukāja pa mežiem, stigām kā paši uzskatīja par saprātīgāku. Lielai daļai tas beidzās ar iestigšanu grāvjos, ielūšanu upēs vai ilgu sēdēšanu purvā. Kā jau organizatori minēja pirms starta sapulcē – sniegs ir viltīgs. Ar tumsas iestāšanos viss palika vēl jautrāk – daudziem iebraukšana kādā pļavā vai kalnu ielejā pārvērtās par vairāku stundu stumšanas un rakšanas pasākumu, bet beigu beigās visi no meža ir tikuši ārā.
Katram dalībniekam bija zināmas 45 koordinātes, savācot visas no tām, viņi dabūja norādes uz vēl 4 slēptām koordinātēm, kurā katrā viņi saņēma daļu no finiša koordinātes. Finišu organizatori bija uztaisījuši orientēšanās zonas vidū, upes krastā lielā, aizsnigušā pļavā. Tas tika darīts ar nolūku, ja vienlaicīgi finišē divas automašīnas, lai tās pirms finiša vēl varētu pacīnīties. Diemžēl intriga nesanāca, Aldis Beķeris/ Ints Freibergs/Esmeralda Freiberga un Sindija Beķere (MB G300) finišēja pirmie un vieni paši. Otrie, ar astoņu minūšu intervālu, finišu sasniedza Vladislavs Bergmanis ar komandu (Toyota LC70). Trešo vietu ieņēma Arnis Pušs un Inese Cirīte ar Landrover Discovery.
Vladislavs Bergmanis iebrauca finišā un uz finiša līnijas viņam beidzās degviela, kāda veiksme! Turklāt viņi ieradās pilnīgi slapji, šie bija ielūzuši upē, kuru šķērsoja lai saīsinātu attālumu līdz punktam.
Pasākums dalībniekiem ir paticis un visi ir apmierināti. Tika uzklausīti iebildumi par karšu kvalitāti (lai ietilptu visi punkti uz divām A4 lapām, mērogs bija izmainīts no 50000:1 uz 80000:1, kas daudziem apgrūtināja orientēšanos) , kas turpmāk tiks ņemts vērā.
www.4x4lv.lv komanda pateicas visiem par skaistajām brīvdienām.



 
 
Tālrunis: +371 29458000
Darba laiki: Pirmdiena līdz piektdiena - 09:00 līdz 17:30
Sestdiena - slēgts
Svētdienas - slēgts
Par jebkuru jautājumu kontaktējiet 4x4veikals@gmail.com
© 2009 visas tiesības reģistrētas SIA ATV centrs.
Informāciju no šīs lapas publicēt atļauts tikai ar īpašnieka
rakstisku atļauju.
Valid XHTML